Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Ocak 2013 Salı

Dizilerin genel yorumu

Bu hafta öncelikle "Öyle Bir Geçer Zamanki " ile başlamak istiyorum. Bu salı günü ÖBGZ "dalya " diyor. Yani 100. bölümü çekildi. Yayında ve yapımda emeği geçen herkese teşekkürler. Bizler sizlerin sayesinde her salı ekran başına kilitlendik. Kimi zaman güldük , kimi zaman ağladık ama kalben birlikteydik. Benim gibi müdavimi olanlar muhakkak bana katılacaklardır. Oyuncuların isimlerini tek tek yazmayacağım çünkü tümünün performansı (hep!) "üstün" diye adlandırabileceğim mükemmellikte. Bu kadar ağır çekim temposuna rağmen birinin dahi performansı düşmedi. Müzik, çekim açıları,vs zaten muhteşem.

Muhteşem Yüzyıl : Pargalı'nın (Okan Yalabık) ölümü diziyi etkiledi. Ne kadar elzem bir karakter olduğu belliydi ve yokluğu hissedildi. Meral Okay'ı bir kez daha saygıyla anıyorum.

İntikam: Mekanlar, kostümler, son model teknoloji kullanımı (iPad'e uzaktan müdahale vs) , seri ve zeka dolu hamleler: eee haliyle bu kadarını yazınca takip edilmesi gereken bir proje olduğu ziyadesiyle anlaşılıyor. Buradaki cast da kuvvetli olmasına rağmen naçizane beklediğimi bulduğum oyunculuk performansları parmakla sayabileceğim kadar az: Tebrikler Beren Saat, Nejat İşler ve Engin Hepileri. Mert Fırat, Binbir Gece'den beri izlediği yolu ve çektiği filmlerini takip ve takdir ettiğim bir oyuncudur. Burada umduğumu bulamadım.

20 Dakika: İlker Aksum, Fırat Çelik, İpek Bilgin:muhteşem! Repliklerin çok dikkatle dinlenmesi lazım zira "ince" altyazılar var. Farklı meslek gruplarında belirli mevkilere gelmiş insanlara "yukarıdan" gördükleri baskılardan dolayı uygulamak zorunda kaldıkları istem dışı teamüller var! Uygulamada çok katılar, tasvip etmiş görüntüsünü vermekteler. Ama kendileri ile başbaşa kaldıklarında.. işte o an önemli! Vicdan muhasebesi herkesin ensesinde. Bu haftaki bölümde istemeden eleştirmek zorunda kaldığım bir husus var. Bir mekana gizli araştırma için girdiğinizde mutlaka parmak izi bırakmamak için eldiven takmalısınız; hele bir de polisseniz!! Bu meslek grubu için bu konu düşünülmesi gereken en hassas detaydır.

Karadayı: İlk izlemeyi bırakabileceğim dizi olarak not etmiştim. Ancak 14. bölümü çok beğendim.

Kurtlar Vadisi: 10.yılının tadını çıkartıyor. Jeneriğin değişmesi taze "nefes" getirdi. Favorim "Ömer Baba". Çok güzel örneklerle süslenmiş tavsiyeleri var. Onu dinlemek benim için ayrı bir keyif.

Hiç yorum yok: